Valet

Valvakan är igång! Är taggad till tusen! Jag har hittills smällt i mig ett kilo vindruvor, ajajaj, frukt är bra men det känns som det kommer dyka upp lite komplikationer. Tänk typ Extra's; "har laxerande effekt vid överdriven konsumtion".
Eller ja, glöm det.

Sidospår.

I alla fall! Tillbaka till valet. Jag höll på Obama tidigare, men jag är inte lika säker längre, vet inte riktigt vem jag vill ska vinna. Jag ändrade åsikt främst på grund av att Obama vill begränsa frihandeln. Idiotisk förändring som kan påverka välfärden negativt och var kapital hamnar. Å andra sidan ser jag hellre någon yngre, mindre sterotyp som president istället för McCain. Jag kan inte se vilka förändringar han skulle kunna bidra med. Han ser ut att vara hämtad direkt från stenåldern, både när det kommer till hans åsikter och faktumet att han är väldigt gammal, 73 år.

Så, i nuläget lutar det åt Obama. 





En fundering!
Undrar om en typisk amerikan vet om hur mycket valet uppmärksammas i andra delar av världen? 

När jag tänker en typisk amerikan så dyker det upp en tjock tant/farbror som kanske inte är brightast i hela världen (man har ju hört alla skräckexempel om deras geografikunskaper) och som lunkar halvdant igenom livet i medelstor stad. Och typ bor i en trailer. 
Rena fördomar från mig men jag tror ni hajar vad jag försöker komma fram till.
Jag tror att dom skulle bli lite chockade om dom fick veta att det sitter 17-åringar i Sverige (vad är det liksom?) som pump-serri följer valet. 


Nej, tillbaka till TV:n nu! Pusspåer


Kommentarer
Postat av: Vera

Tycker det var bra att Obama vann! Han tillåter abort och partnerskap mellan homosexuella :)

2008-11-05 @ 17:50:05
URL: http://veralindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0