Double Dash


Idag är det söndag!  Jag älskar söndagar och jag tror jag är rätt ensam om det.
Jag kan även meddela världen att jag äntligen varit på min första kräftskiva någonsin *respekt*. Har absolut ingen aning om hur det kommer sig att jag varit kräftskive-virgin i 17 år, men det var hur mysigt som helst, gör jag gärna om!
Annars har jag bara tagit det lugnt den här helgen och igår var den överlägset slappaste dagen jag varit med om i hela mitt liv, haha... Vi flummade runt hela dagen och gjorde ingenting eftersom det var så dåligt väder. Jag ägde allt och alla i Mario Kart (efter att ha förlorat 15 ggr på raken i början) och till frukost lagade vi tacos, där jag bländade med min grymma köttfärs! Kanske dags att på allvar börja konkurrera ut Tacobar?

Jag och min kompis började diskutera en rätt weird sak idag efter att ha läst om någon svensk deltagare i Paralympics som bara hade en arm. Hur lyckas man simma då? Imponerande som fan, men det var inte det som var själva pointen. Utan; hur delar dom upp klasserna? 200 m fjäril; ett ben, en arm? 200 m; epilepsi-medley? 1000 m; blind-sim?

Ikväll är det US Open-final och klockan 22.00 kommer jag sitta bänkad med en FET påse chips framför tvn och det kommer kännas så bra medans spelarna måste springa runt och löka. Jag vet inte vem Federer kommer möta eftersom alla tidningar är så retards och vägrar skriva vem som vann mellan Nadal och Murray natten till idag :(. Hur som helst, Nadal får inte vinna ikväll för han hör inte hemma på rankingens förstaplats. Jag vet inte varför men elegans och skicklighet kommer alltid väga tyngst (läs: Federer), både spelmässigt och när det gäller popularitet. 

NU ska jag ner till tvättstugan och vara duktig. Har varit en ultra-chillig dag idag igen hittills, bortsett från jobbpasset imorse. Jag kanske håller på att bli norrländsk?


        

Lördag                           Idag


Kommentarer
Postat av: Leo

"Jag kanske håller på att bli norrländsk?"?



Du är ju bränd Laura ;)

2008-09-07 @ 23:14:08
Postat av: Laura

Har alltid känt att jag har det inom mej <3

2008-09-08 @ 23:01:05
Postat av: Leo

Det är bra Laura!



Och riktigt bra match igår faktiskt, såg nästan hela! :O



När är finalen?

2008-09-08 @ 23:15:07
Postat av: Laura

WÖHOOE, du överraskar...

den tog precis slut! Federer vann! :'D

2008-09-09 @ 01:13:30
Postat av: Leo

Jag vet! Jag såg matchen ;) Men hur länge var det sen Federer spelade sin förra match? För Murray fick ju ingen vila...

2008-09-10 @ 18:39:22
Postat av: Laura

Men hans match mot Nadal bröts i tredje samma dag som Federer spelade klart sin semi, så han spelade bara ett halvt set dagen efter typ:P så nu ska vi inte försöka bortförklara här på något sätt x)

2008-09-12 @ 11:44:22
Postat av: Leo

Smart där Laura...



Jag är bara glad att Nadal inte var med, han är en riktig fjolla...

2008-09-16 @ 23:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0