Eskimåer

Alla tjatar ju om hur jobbigt det är för alla djuren på kallare breddgrader nu när allt håller på och smälter och det börjar bli lite "the day the earth stood still"-varning. Med all förståelse of course, men jag kom på att dom flesta lyckats missa dom stackars eskimåerna! Vad fan ska dom käka när alla djuren drar och isarna inte går att gå på? Vegetarianer kan dom ju liksom inte bli, det växer inget grönt där så långt ögat kan se (vilket alla känner till).
Kollade på en dokumentär på SVT 1 om just det här och det avslutades med att en gammal kvinna satt och grät och då blev jag sådär rörd som jag bara blir när någon dör i Lejonkungenfilmerna. Inte kul. Jag SKA hjälpa dom om dom lovar att sluta använda päls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0