Sinuskurvor och framtiden

Har ett matteprojekt som ska vara inne imorgon, så det blir lite hetsplugg ikväll! Men det ser stabilt ut och jag har gett mig fan på att göra bra ifrån mig på den här uppgiften:).

Annars då? Har beslutat att efter gymnasiet är det finito med den här hålan. När jag tänker så brukar jag tänka på dom stackarna som bor i norrland och då mår jag genast mycket bättre, men still, det är inte ur just geografisk vinkel jag är missnöjd, eller jo, det med. Men jag tänker främst på kulturen, skolan etc etc. Ibland när jag sitter i klassrummet som jag gör varenda jävla dag så kan jag slås av hur mycket man missar när man sitter där och glor på deriveringar, engelskans historia eller i nån random lagbok. Jag är inte gjord för att palla 12 år med konstant pluggande, fy fan, jag som inte ens klarar av att vara i ett längre förhållande, städa mitt rum, sitta still i en timme eller räkna tio tal i matteboken utan att bli sjukt uttråkad/rastlös och tycka att det är så förutsägbart. Blä! 
Så efter gymnasiet ska jag ut och resa, var som helst, kanske besöka vänner i andra länder. Resa mellan massa spännande länder och ta allt som det kommer, dvs, skaffa jobb på plats och bara chilla. Allt det här med bra sällskap låter så najs i mitt huvud!:D Jag lockas så sjukt mycket av att bryta band och bara dra iväg och se nya grejer, göra oväntade saker och se saker innan man fastnar i det där stereotypa lunkandet genom livet igen. Skaffa bra jobb, hitta en okej snygg svenne, ploppa ut en unge, sitta hemma med ungen för att könsrollerna säger så, blablabla, köpa villa, köpa Volvo, dö.
 
Jag blir så taggad av att tänka på det här, bara ett och ett halvt år kvar nu! Jag ska åka till Bretagne i södra Frankrike, voluntärjobba i Afrika, se alla goth-lolitor i Tokyo, bo i Barcelona, undergroundclubba i Berlin och hitta mina rötter i Bolivia, Italien och Spanien. Jag ska åka till USA och träffa vänner, se frihetsgudinnan, besöka västkusten och handla i Beacon's Closet på 88 north 11th street och gå på Bleeker Street i Soho. Sen ska jag plocka apelsiner på Kibbutz (intern grej, haha) och se den grekiska övärlden. Och massa mer som jag inte orkar skriva.

Men fram tills dess får jag dras med sinuskurvorna etc etc. Pusshej!


Kommentarer
Postat av: vfj

haha du e ju för skön x)

vadå stackarna som bor i norrland? :( haha, hoppas du är medveten om att jag läser detta och blir ledsen!

2009-03-13 @ 19:54:45
URL: http://ltlmissvixen.blogg.se/
Postat av: Vera

undergroundclubba i Berlin <3 Det nästbästa man kan göra i Tyskland efter Oktoberfest (jag måste dit!!!)

2009-03-20 @ 10:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0